Digitializace pevně posazená na červené židli

Klient: XXXLutz

Používané moduly systému: Plánovaná údržba, Revize a evidence budov


Ikonickou červenou židli XXXLutz, která je od roku 2004 součástí loga a celé korporátní identity, nelze nikde v Evropě přehlédnout. V současné době provozuje skupina XXXLutz více než 350 domů nábytku ve 13 zemích Evropy a zaměstnává přes 25 700 osob. Nestále se rozšiřující maloobchodní nábytkový gigant, který v polovině 20. století vyrostl z malé řemeslné dílny na výrobu nábytku, dosahuje mnoha miliardových obratů v eurech a neustále rozšiřuje svou působnost, a to i v online prodejích.


Druhý největší prodejce nábytku na světě získal díky INSIO software pro svých 45 prodejen v České republice a na Slovensku online systém pro správu, evidenci a plánovanou údržbu budov a zařízení. Zvolil si přitom nejefektivnější cestu cloudového řešení, která zaměstnancům jednotlivých prodejen usnadní jak komunikaci, tak evidenci a pasportizaci pro svých bez mála 2000 zaznamenaných zařízení, k nimž je přiřazeno kolem 3500 úkonů včetně uložené dokumentace, revizních zpráv, návodů k obsluze ad. Systém umožňuje nastavit přesný a systematizovaný plán údržby dle platných vyhlášek ČSN a přináší také řešení BOZP včetně evidence příslušných dokumentů a evakuačních plánů. V modulu údržby jsou evidováni také všichni dodavatelé a partneři jednotlivých prodejen. V návaznosti na číselník budov využívá XXXLutz rovněž systém pasportizace budov.



Zástupci jednotlivých prodejen mají přiřazené role, které jim umožní přístup do jejich sekce, a vidí tak pouze agendu prodejny, na níž působí. Pro správu jednotlivých požadavků používají jednoduché workflow řešení havárií, oprav, servisu, úklidů i preventivních či zákonných revizí. Na první pohled je tak v systému vidět stav, v jakém se úkol nachází a opravy podléhající kontrole kvalitářem jsou odbaveny také přímo ve workflow.



Jak se projevilo nasazení systému INSIO v efektivitě prací údržby XXXLutz, jsme se zeptali Petra Chodery z oddělení Správy budov:

„Systém Insio přispěl k dodržování termínů revizí a zjednodušil evidenci potřebných dokumentů. Velkou pomocí je on-line přístup jednotlivých OD k jejich dokladům.“ 

Petr Chodera
Instandhaltung/Správa budov CZ/SK/PL


Klient využívá také nadstavbovou funkci revizních notifikací, které systém odesílá kompetentním zaměstnancům 30 dnů před plánovanými revizemi. Díky tomu je možné přesněji jednotlivé revize naplánovat, a především předejít pokutám za jejich nesplnění v zákonné lhůtě.