Jak efektivně zaškolit nové zaměstnance?

Jak efektivně zaškolit nové zaměstnance?
Jak efektivně zaškolit nové zaměstnance?
Jak efektivně zaškolit nové zaměstnance?

HR

Jak efektivně zaškolit nové zaměstnance?

Autor

Veronika Zemanová

29. května 2024

Zaškolení zaměstnanců je důležité pro rychlé začlenění do pracovního procesu a získání potřebných dovedností.

Negativní dopady problémů při zaškolení

Nedostatečné nebo chaotické zaškolení může mít vážné následky. Noví pracovníci se mohou cítit zmatení a demotivovaní. Problémy v komunikaci a nedostatek jasných pokynů mohou vést k chybám, které ovlivní celkový výkon týmu a mohou mít finanční důsledky. Také nejasná organizační struktura může vyvolat zmatek v odpovědnostech a narušit týmovou spolupráci.


Jak to vylepšit s INSIO?


  • Průběh zaškolení

Před začátkem je nutné mít připraveny veškeré potřebné materiály, jako jsou školící dokumenty, prezentace a přístupové údaje do firemních systémů. Díky produktu Personalistika a docházka (HR) můžete všechny tyto podklady mít přehledně na jednom místě a snadno je sdílet s novými kolegy.


  • Automatizace administrativy

Systém se stará o mnoho rutinních administrativních úkonů, jako je správa osobních údajů, pracovních smluv, školení a dalších důležitých dokumentů. Šetří se tak administrativní proces a čas.


  • Osobní kalendáře a plánování

Zaměstnanci mají přístup ke svým osobním kalendářům, kde mohou sledovat své úkoly, školení a zásadní termíny. Tento nástroj usnadňuje nejen plánování, ale i sledování výkonu a dosažených cílů napříč společností.


  • Dobrá komunikace

V systému mohou zaměstnanci snadno komunikovat s nadřízenými a kolegy, sdílet dokumenty, informace a rychle řešit případné problémy.


  • Organizační struktura

INSIO vytváří přehledné organizační struktury, které usnadňují orientaci novým zaměstnancům. Díky tomu mohou snadno zjistit, kdo je jejich přímým nadřízeným, s kým budou spolupracovat a jaká jsou jejich práva a povinnosti.


  • Hodnocení a zpětná vazba

Pravidelné hodnocení výkonu a poskytování zpětné vazby pomocí grafů a analýzy dat umožňuje manažerům přesněji identifikovat silné stránky a oblasti k rozvoji kolektivu. Díky tomu mohou poskytovat konstruktivní zpětnou vazbu, která zlepšuje celkový výkon týmu.


Celkové shrnutí

Zaškolení nových pracovníků s pomocí moderního systému může výrazně zjednodušit a urychlit celý proces. Automatizace, dobrá komunikace a přehledná struktura jsou základními prvky úspěšného začlenění nováčků do týmu.


Chcete vědět, jak lépe řídit vaši firmu? Obraťte se na náš e-mail nebo telefon.

Negativní dopady problémů při zaškolení

Nedostatečné nebo chaotické zaškolení může mít vážné následky. Noví pracovníci se mohou cítit zmatení a demotivovaní. Problémy v komunikaci a nedostatek jasných pokynů mohou vést k chybám, které ovlivní celkový výkon týmu a mohou mít finanční důsledky. Také nejasná organizační struktura může vyvolat zmatek v odpovědnostech a narušit týmovou spolupráci.


Jak to vylepšit s INSIO?


  • Průběh zaškolení

Před začátkem je nutné mít připraveny veškeré potřebné materiály, jako jsou školící dokumenty, prezentace a přístupové údaje do firemních systémů. Díky produktu Personalistika a docházka (HR) můžete všechny tyto podklady mít přehledně na jednom místě a snadno je sdílet s novými kolegy.


  • Automatizace administrativy

Systém se stará o mnoho rutinních administrativních úkonů, jako je správa osobních údajů, pracovních smluv, školení a dalších důležitých dokumentů. Šetří se tak administrativní proces a čas.


  • Osobní kalendáře a plánování

Zaměstnanci mají přístup ke svým osobním kalendářům, kde mohou sledovat své úkoly, školení a zásadní termíny. Tento nástroj usnadňuje nejen plánování, ale i sledování výkonu a dosažených cílů napříč společností.


  • Dobrá komunikace

V systému mohou zaměstnanci snadno komunikovat s nadřízenými a kolegy, sdílet dokumenty, informace a rychle řešit případné problémy.


  • Organizační struktura

INSIO vytváří přehledné organizační struktury, které usnadňují orientaci novým zaměstnancům. Díky tomu mohou snadno zjistit, kdo je jejich přímým nadřízeným, s kým budou spolupracovat a jaká jsou jejich práva a povinnosti.


  • Hodnocení a zpětná vazba

Pravidelné hodnocení výkonu a poskytování zpětné vazby pomocí grafů a analýzy dat umožňuje manažerům přesněji identifikovat silné stránky a oblasti k rozvoji kolektivu. Díky tomu mohou poskytovat konstruktivní zpětnou vazbu, která zlepšuje celkový výkon týmu.


Celkové shrnutí

Zaškolení nových pracovníků s pomocí moderního systému může výrazně zjednodušit a urychlit celý proces. Automatizace, dobrá komunikace a přehledná struktura jsou základními prvky úspěšného začlenění nováčků do týmu.


Chcete vědět, jak lépe řídit vaši firmu? Obraťte se na náš e-mail nebo telefon.

Další články

  • „Díky INSIO jsme snížili čas na administrativu služebních cest, chybovost a náklady. Dosáhli jsme efektivní práce na sdílených dokumentech online.“

    Roman Marsa Porsche

    Roman Marsa

    Project Manager

    Porsche Česká republika s.r.o.

  • INSIO nám umožnilo přesné plánování a dohled nad revizemi a údržbou, což nám umožňuje pohodlnou správu našich prodejen.

    Petr Chodera XXXLutz

    Petr Choděra

    Facility Manager

    XXXLutz s.r.o.

  • „INSIO software nám hlídá veškeré termíny údržby, revizí i prací. Díky čemuž máme kompletní přehled o veškerém dění v našich budovách a zařízeních.“

    Tomáš Korpáš Engie

    Tomáš Korpáš

    Ředitel Facility Managementu

    ENGIE Services a.s.

  • "Měli jsme vizi bezpapírové kanceláře. Díky INSIO máme digitální kancelář už od roku 2014."

    David Jelen

    David Jelen

    Finanční ředitel

    NeoVize

  • „Máme přehled nad celým nákupním procesem od objednávek, žádanek, schvalování faktur až po evidenci a přístup ke všem dokumentům. To vše díky INSIO.“

    Marek Unčovský

    Marek Unčovský

    Zakladatel

    RN Solutions a.s.

  • „Náš proces schvalování faktur skrze celou skupinu je nyní mnohem rychlejší. Máme lepší dohled nad procesy a náklady pod kontrolou na úrovni jednotlivých středisek.“

    Květoslav Vilímek

    Květoslav Vilímek

    Finanční manažer

    COMFORT FINANCE GROUP CFG LTD

  • Cestovní příkazy se výrazně zjednodušily a zpřehlednily. Díky snadné rychlému schvalování můžeme více času věnovat našim hlavním činnostem v oblasti čerpadel a armatur.

    Balnka Kašáková

    Blanka Kašáková

    Výkonná asistentka

    KSB - PUMPY + ARMATURY

  • „Modul Helpdesk nám dal kontrolu nad správou našich objektů. Zefektivnili jsme finanční a provozní procesy, což nám dovoluje soustředit se na poskytování kvalitních služeb našim klientům.“

    KART ČEZ

    Dušan Jedinák

    Provozní ředitel

    KART s.r.o.

  • „Zjednodušil se nám proces od záznamu servisních úkonů až po fakturaci. Díky checklistům a mobilnímu podepisování jsme zkrátili dobu zpracování.“

    Stanislav Stejskal

    Stanislav Stejskal

    Finanční ředitel

    ALTRON a.s.

  • „Helpdesk od INSIO nám do firmy vnesl řád. Nyní efektivně komunikujeme se zákazníky a jejich požadavky řešíme rychle a včasně.“

    Tomáš Korpáš

    Tomáš Korpáš

    Ředitel Facility Managementu

    ENGIE Services a.s.

  • „Online schvalování objednávek a přehled o nákladech na jednotlivých objektech nám umožnil snížit celkové náklady našich klientů a optimalizovat dodávku našich služeb.“

    Tomáš Korpáš

    Tomáš Korpáš

    Ředitel Facility Managementu

    ENGIE Services a.s.

  • „Automatizace úkolů nám umožnila věnovat více času strategickým aktivitám a rozvoji zaměstnanců. Naše HR procesy jsou nyní jednodušší.“

    Lucie Urbanová

    Lucie Urbanová

    Vedoucí personálního oddělení

    YOUPLUS životní pojišťovna

  • „Díky INSIO jsme snížili čas na administrativu služebních cest, chybovost a náklady. Dosáhli jsme efektivní práce na sdílených dokumentech online.“

    Roman Marsa Porsche

    Roman Marsa

    Project Manager

    Porsche Česká republika s.r.o.

  • INSIO nám umožnilo přesné plánování a dohled nad revizemi a údržbou, což nám umožňuje pohodlnou správu našich prodejen.

    Petr Chodera XXXLutz

    Petr Choděra

    Facility Manager

    XXXLutz s.r.o.

  • „INSIO software nám hlídá veškeré termíny údržby, revizí i prací. Díky čemuž máme kompletní přehled o veškerém dění v našich budovách a zařízeních.“

    Tomáš Korpáš Engie

    Tomáš Korpáš

    Ředitel Facility Managementu

    ENGIE Services a.s.

  • "Měli jsme vizi bezpapírové kanceláře. Díky INSIO máme digitální kancelář už od roku 2014."

    David Jelen

    David Jelen

    Finanční ředitel

    NeoVize

  • „Máme přehled nad celým nákupním procesem od objednávek, žádanek, schvalování faktur až po evidenci a přístup ke všem dokumentům. To vše díky INSIO.“

    Marek Unčovský

    Marek Unčovský

    Zakladatel

    RN Solutions a.s.

  • „Náš proces schvalování faktur skrze celou skupinu je nyní mnohem rychlejší. Máme lepší dohled nad procesy a náklady pod kontrolou na úrovni jednotlivých středisek.“

    Květoslav Vilímek

    Květoslav Vilímek

    Finanční manažer

    COMFORT FINANCE GROUP CFG LTD

  • Cestovní příkazy se výrazně zjednodušily a zpřehlednily. Díky snadné rychlému schvalování můžeme více času věnovat našim hlavním činnostem v oblasti čerpadel a armatur.

    Balnka Kašáková

    Blanka Kašáková

    Výkonná asistentka

    KSB - PUMPY + ARMATURY

  • „Modul Helpdesk nám dal kontrolu nad správou našich objektů. Zefektivnili jsme finanční a provozní procesy, což nám dovoluje soustředit se na poskytování kvalitních služeb našim klientům.“

    KART ČEZ

    Dušan Jedinák

    Provozní ředitel

    KART s.r.o.

  • „Zjednodušil se nám proces od záznamu servisních úkonů až po fakturaci. Díky checklistům a mobilnímu podepisování jsme zkrátili dobu zpracování.“

    Stanislav Stejskal

    Stanislav Stejskal

    Finanční ředitel

    ALTRON a.s.

  • „Helpdesk od INSIO nám do firmy vnesl řád. Nyní efektivně komunikujeme se zákazníky a jejich požadavky řešíme rychle a včasně.“

    Tomáš Korpáš

    Tomáš Korpáš

    Ředitel Facility Managementu

    ENGIE Services a.s.

  • „Online schvalování objednávek a přehled o nákladech na jednotlivých objektech nám umožnil snížit celkové náklady našich klientů a optimalizovat dodávku našich služeb.“

    Tomáš Korpáš

    Tomáš Korpáš

    Ředitel Facility Managementu

    ENGIE Services a.s.

  • „Automatizace úkolů nám umožnila věnovat více času strategickým aktivitám a rozvoji zaměstnanců. Naše HR procesy jsou nyní jednodušší.“

    Lucie Urbanová

    Lucie Urbanová

    Vedoucí personálního oddělení

    YOUPLUS životní pojišťovna

  • „Díky INSIO jsme snížili čas na administrativu služebních cest, chybovost a náklady. Dosáhli jsme efektivní práce na sdílených dokumentech online.“

    Roman Marsa Porsche

    Roman Marsa

    Project Manager

    Porsche Česká republika s.r.o.

  • INSIO nám umožnilo přesné plánování a dohled nad revizemi a údržbou, což nám umožňuje pohodlnou správu našich prodejen.

    Petr Chodera XXXLutz

    Petr Choděra

    Facility Manager

    XXXLutz s.r.o.

  • „INSIO software nám hlídá veškeré termíny údržby, revizí i prací. Díky čemuž máme kompletní přehled o veškerém dění v našich budovách a zařízeních.“

    Tomáš Korpáš Engie

    Tomáš Korpáš

    Ředitel Facility Managementu

    ENGIE Services a.s.

  • "Měli jsme vizi bezpapírové kanceláře. Díky INSIO máme digitální kancelář už od roku 2014."

    David Jelen

    David Jelen

    Finanční ředitel

    NeoVize

  • „Máme přehled nad celým nákupním procesem od objednávek, žádanek, schvalování faktur až po evidenci a přístup ke všem dokumentům. To vše díky INSIO.“

    Marek Unčovský

    Marek Unčovský

    Zakladatel

    RN Solutions a.s.

  • „Náš proces schvalování faktur skrze celou skupinu je nyní mnohem rychlejší. Máme lepší dohled nad procesy a náklady pod kontrolou na úrovni jednotlivých středisek.“

    Květoslav Vilímek

    Květoslav Vilímek

    Finanční manažer

    COMFORT FINANCE GROUP CFG LTD

  • Cestovní příkazy se výrazně zjednodušily a zpřehlednily. Díky snadné rychlému schvalování můžeme více času věnovat našim hlavním činnostem v oblasti čerpadel a armatur.

    Balnka Kašáková

    Blanka Kašáková

    Výkonná asistentka

    KSB - PUMPY + ARMATURY

  • „Modul Helpdesk nám dal kontrolu nad správou našich objektů. Zefektivnili jsme finanční a provozní procesy, což nám dovoluje soustředit se na poskytování kvalitních služeb našim klientům.“

    KART ČEZ

    Dušan Jedinák

    Provozní ředitel

    KART s.r.o.

  • „Zjednodušil se nám proces od záznamu servisních úkonů až po fakturaci. Díky checklistům a mobilnímu podepisování jsme zkrátili dobu zpracování.“

    Stanislav Stejskal

    Stanislav Stejskal

    Finanční ředitel

    ALTRON a.s.

  • „Helpdesk od INSIO nám do firmy vnesl řád. Nyní efektivně komunikujeme se zákazníky a jejich požadavky řešíme rychle a včasně.“

    Tomáš Korpáš

    Tomáš Korpáš

    Ředitel Facility Managementu

    ENGIE Services a.s.

  • „Online schvalování objednávek a přehled o nákladech na jednotlivých objektech nám umožnil snížit celkové náklady našich klientů a optimalizovat dodávku našich služeb.“

    Tomáš Korpáš

    Tomáš Korpáš

    Ředitel Facility Managementu

    ENGIE Services a.s.

  • „Automatizace úkolů nám umožnila věnovat více času strategickým aktivitám a rozvoji zaměstnanců. Naše HR procesy jsou nyní jednodušší.“

    Lucie Urbanová

    Lucie Urbanová

    Vedoucí personálního oddělení

    YOUPLUS životní pojišťovna