Jak začít s digitalizací vaší firmy: Krok za krokem

Jak začít s digitalizací vaší firmy: Krok za krokem
Jak začít s digitalizací vaší firmy: Krok za krokem
Jak začít s digitalizací vaší firmy: Krok za krokem

Digitalizace

Jak začít s digitalizací vaší firmy: Krok za krokem

Autor

Veronika Zemanová

15. dubna 2024

S pravým softwarem může být proces digitalizace nejen jednoduchý, ale i rychlý a méně nákladný, než byste očekávali.

Každý den se objevují nové technologie a může se zdát, že udržet krok je složité. Pro mnohé firmy představuje myšlenka přechodu od tradičních metod k moderním digitálním řešením velký krok, obnášející nejen změnu technologií, ale i kultury a způsobu práce. Avšak tento krok nemusí být tak obtížný, jak se na první pohled zdá. S pravým softwarem může být proces digitalizace nejen jednoduchý, ale i rychlý a méně nákladný, než byste očekávali.


Jak začít?


Stanovení cílů

Prvním krokem je určit, co přesně chcete digitalizací dosáhnout. Určete konkrétní, měřitelné, dosažitelné a časově omezené cíle. Prioritizujte tyto cíle, abyste mohli rozhodnout, které oblasti vašeho podnikání vyžadují okamžitou pozornost, a které mohou počkat.


Hodnocení současných procesů

Dalším krokem je identifikovat procesy, které vyžadují zlepšení. Vytvořte detailní mapu všech vašich podnikových procesů, abyste odhalili slabá místa, zbytečné kroky a možnosti pro automatizaci. Velmi užitečné je získat zpětnou vazbu od zaměstnanců, kteří tyto procesy denně používají; jejich postřehy jsou neocenitelné pro identifikaci potřebných změn.


Zapojení týmu

Ujistěte se, že členové týmu rozumí důvodům digitalizace, a jaké přínosy to pro firmu přinese. Zaměření na krátkodobé výhody může pomoci zvýšit motivaci a podporu zaměstnanců. Nezapomeňte se v rámci výběrového řízení zeptat na možnosti školení.


Výběr správného řešení

Vyhodnoťte dostupné řešení na základě vašich potřeb, rozpočtu a cílů. Nezapomeňte zvážit i dlouhodobou udržitelnost a zákaznickou podporu. Zvažte, jak se nový systém napojí na vaše stávající systémy. Software, který může snadno komunikovat s ostatními platformami, může snížit náklady na zavedení.


Implementace systému

Po vyškolení zaměstnanců přichází implementace systému. Tento krok typicky zahrnuje vytvoření a nastavení uživatelských účtů a začlenění nového systému do vaší stávající IT infrastruktury. 


Zahájení používání systému

Po uvedení systému do provozu je důležité zabezpečit dostupnost podpory pro vaše členy týmu, aby mohli nový nástroj efektivně využívat. Sbírejte zpětnou vazbu od uživatelů a neváhejte provádět nezbytné úpravy pro zlepšení uživatelské přívětivosti.


Jak INSIO může pomoci vaší firmě?

INSIO přináší všechny vaše firemní procesy do jednoho přehledného systému, dostupného jak na počítači, tak na mobilu. Tato aplikace radikálně zjednodušuje každodenní úkoly, ale také osvobozuje firmy od přeplněných stolů papíry, nekonečnými excelovými tabulkami a poznámkami na lístcích. Stačí pár kliknutí a máte na obrazovce přehled o všech vašich projektech, nákladech a dalších klíčových aspektech podnikání.

Každý den se objevují nové technologie a může se zdát, že udržet krok je složité. Pro mnohé firmy představuje myšlenka přechodu od tradičních metod k moderním digitálním řešením velký krok, obnášející nejen změnu technologií, ale i kultury a způsobu práce. Avšak tento krok nemusí být tak obtížný, jak se na první pohled zdá. S pravým softwarem může být proces digitalizace nejen jednoduchý, ale i rychlý a méně nákladný, než byste očekávali.


Jak začít?


Stanovení cílů

Prvním krokem je určit, co přesně chcete digitalizací dosáhnout. Určete konkrétní, měřitelné, dosažitelné a časově omezené cíle. Prioritizujte tyto cíle, abyste mohli rozhodnout, které oblasti vašeho podnikání vyžadují okamžitou pozornost, a které mohou počkat.


Hodnocení současných procesů

Dalším krokem je identifikovat procesy, které vyžadují zlepšení. Vytvořte detailní mapu všech vašich podnikových procesů, abyste odhalili slabá místa, zbytečné kroky a možnosti pro automatizaci. Velmi užitečné je získat zpětnou vazbu od zaměstnanců, kteří tyto procesy denně používají; jejich postřehy jsou neocenitelné pro identifikaci potřebných změn.


Zapojení týmu

Ujistěte se, že členové týmu rozumí důvodům digitalizace, a jaké přínosy to pro firmu přinese. Zaměření na krátkodobé výhody může pomoci zvýšit motivaci a podporu zaměstnanců. Nezapomeňte se v rámci výběrového řízení zeptat na možnosti školení.


Výběr správného řešení

Vyhodnoťte dostupné řešení na základě vašich potřeb, rozpočtu a cílů. Nezapomeňte zvážit i dlouhodobou udržitelnost a zákaznickou podporu. Zvažte, jak se nový systém napojí na vaše stávající systémy. Software, který může snadno komunikovat s ostatními platformami, může snížit náklady na zavedení.


Implementace systému

Po vyškolení zaměstnanců přichází implementace systému. Tento krok typicky zahrnuje vytvoření a nastavení uživatelských účtů a začlenění nového systému do vaší stávající IT infrastruktury. 


Zahájení používání systému

Po uvedení systému do provozu je důležité zabezpečit dostupnost podpory pro vaše členy týmu, aby mohli nový nástroj efektivně využívat. Sbírejte zpětnou vazbu od uživatelů a neváhejte provádět nezbytné úpravy pro zlepšení uživatelské přívětivosti.


Jak INSIO může pomoci vaší firmě?

INSIO přináší všechny vaše firemní procesy do jednoho přehledného systému, dostupného jak na počítači, tak na mobilu. Tato aplikace radikálně zjednodušuje každodenní úkoly, ale také osvobozuje firmy od přeplněných stolů papíry, nekonečnými excelovými tabulkami a poznámkami na lístcích. Stačí pár kliknutí a máte na obrazovce přehled o všech vašich projektech, nákladech a dalších klíčových aspektech podnikání.

Další články

  • „Díky INSIO jsme snížili čas na administrativu služebních cest, chybovost a náklady. Dosáhli jsme efektivní práce na sdílených dokumentech online.“

    Roman Marsa Porsche

    Roman Marsa

    Project Manager

    Porsche Česká republika s.r.o.

  • INSIO nám umožnilo přesné plánování a dohled nad revizemi a údržbou, což nám umožňuje pohodlnou správu našich prodejen.

    Petr Chodera XXXLutz

    Petr Choděra

    Facility Manager

    XXXLutz s.r.o.

  • „INSIO software nám hlídá veškeré termíny údržby, revizí i prací. Díky čemuž máme kompletní přehled o veškerém dění v našich budovách a zařízeních.“

    Tomáš Korpáš Engie

    Tomáš Korpáš

    Ředitel Facility Managementu

    ENGIE Services a.s.

  • "Měli jsme vizi bezpapírové kanceláře. Díky INSIO máme digitální kancelář už od roku 2014."

    David Jelen

    David Jelen

    Finanční ředitel

    NeoVize

  • „Máme přehled nad celým nákupním procesem od objednávek, žádanek, schvalování faktur až po evidenci a přístup ke všem dokumentům. To vše díky INSIO.“

    Marek Unčovský

    Marek Unčovský

    Zakladatel

    RN Solutions a.s.

  • „Náš proces schvalování faktur skrze celou skupinu je nyní mnohem rychlejší. Máme lepší dohled nad procesy a náklady pod kontrolou na úrovni jednotlivých středisek.“

    Květoslav Vilímek

    Květoslav Vilímek

    Finanční manažer

    COMFORT FINANCE GROUP CFG LTD

  • Cestovní příkazy se výrazně zjednodušily a zpřehlednily. Díky snadné rychlému schvalování můžeme více času věnovat našim hlavním činnostem v oblasti čerpadel a armatur.

    Balnka Kašáková

    Blanka Kašáková

    Výkonná asistentka

    KSB - PUMPY + ARMATURY

  • „Modul Helpdesk nám dal kontrolu nad správou našich objektů. Zefektivnili jsme finanční a provozní procesy, což nám dovoluje soustředit se na poskytování kvalitních služeb našim klientům.“

    KART ČEZ

    Dušan Jedinák

    Provozní ředitel

    KART s.r.o.

  • „Zjednodušil se nám proces od záznamu servisních úkonů až po fakturaci. Díky checklistům a mobilnímu podepisování jsme zkrátili dobu zpracování.“

    Stanislav Stejskal

    Stanislav Stejskal

    Finanční ředitel

    ALTRON a.s.

  • „Helpdesk od INSIO nám do firmy vnesl řád. Nyní efektivně komunikujeme se zákazníky a jejich požadavky řešíme rychle a včasně.“

    Tomáš Korpáš

    Tomáš Korpáš

    Ředitel Facility Managementu

    ENGIE Services a.s.

  • „Online schvalování objednávek a přehled o nákladech na jednotlivých objektech nám umožnil snížit celkové náklady našich klientů a optimalizovat dodávku našich služeb.“

    Tomáš Korpáš

    Tomáš Korpáš

    Ředitel Facility Managementu

    ENGIE Services a.s.

  • „Automatizace úkolů nám umožnila věnovat více času strategickým aktivitám a rozvoji zaměstnanců. Naše HR procesy jsou nyní jednodušší.“

    Lucie Urbanová

    Lucie Urbanová

    Vedoucí personálního oddělení

    YOUPLUS životní pojišťovna

  • „Díky INSIO jsme snížili čas na administrativu služebních cest, chybovost a náklady. Dosáhli jsme efektivní práce na sdílených dokumentech online.“

    Roman Marsa Porsche

    Roman Marsa

    Project Manager

    Porsche Česká republika s.r.o.

  • INSIO nám umožnilo přesné plánování a dohled nad revizemi a údržbou, což nám umožňuje pohodlnou správu našich prodejen.

    Petr Chodera XXXLutz

    Petr Choděra

    Facility Manager

    XXXLutz s.r.o.

  • „INSIO software nám hlídá veškeré termíny údržby, revizí i prací. Díky čemuž máme kompletní přehled o veškerém dění v našich budovách a zařízeních.“

    Tomáš Korpáš Engie

    Tomáš Korpáš

    Ředitel Facility Managementu

    ENGIE Services a.s.

  • "Měli jsme vizi bezpapírové kanceláře. Díky INSIO máme digitální kancelář už od roku 2014."

    David Jelen

    David Jelen

    Finanční ředitel

    NeoVize

  • „Máme přehled nad celým nákupním procesem od objednávek, žádanek, schvalování faktur až po evidenci a přístup ke všem dokumentům. To vše díky INSIO.“

    Marek Unčovský

    Marek Unčovský

    Zakladatel

    RN Solutions a.s.

  • „Náš proces schvalování faktur skrze celou skupinu je nyní mnohem rychlejší. Máme lepší dohled nad procesy a náklady pod kontrolou na úrovni jednotlivých středisek.“

    Květoslav Vilímek

    Květoslav Vilímek

    Finanční manažer

    COMFORT FINANCE GROUP CFG LTD

  • Cestovní příkazy se výrazně zjednodušily a zpřehlednily. Díky snadné rychlému schvalování můžeme více času věnovat našim hlavním činnostem v oblasti čerpadel a armatur.

    Balnka Kašáková

    Blanka Kašáková

    Výkonná asistentka

    KSB - PUMPY + ARMATURY

  • „Modul Helpdesk nám dal kontrolu nad správou našich objektů. Zefektivnili jsme finanční a provozní procesy, což nám dovoluje soustředit se na poskytování kvalitních služeb našim klientům.“

    KART ČEZ

    Dušan Jedinák

    Provozní ředitel

    KART s.r.o.

  • „Zjednodušil se nám proces od záznamu servisních úkonů až po fakturaci. Díky checklistům a mobilnímu podepisování jsme zkrátili dobu zpracování.“

    Stanislav Stejskal

    Stanislav Stejskal

    Finanční ředitel

    ALTRON a.s.

  • „Helpdesk od INSIO nám do firmy vnesl řád. Nyní efektivně komunikujeme se zákazníky a jejich požadavky řešíme rychle a včasně.“

    Tomáš Korpáš

    Tomáš Korpáš

    Ředitel Facility Managementu

    ENGIE Services a.s.

  • „Online schvalování objednávek a přehled o nákladech na jednotlivých objektech nám umožnil snížit celkové náklady našich klientů a optimalizovat dodávku našich služeb.“

    Tomáš Korpáš

    Tomáš Korpáš

    Ředitel Facility Managementu

    ENGIE Services a.s.

  • „Automatizace úkolů nám umožnila věnovat více času strategickým aktivitám a rozvoji zaměstnanců. Naše HR procesy jsou nyní jednodušší.“

    Lucie Urbanová

    Lucie Urbanová

    Vedoucí personálního oddělení

    YOUPLUS životní pojišťovna

  • „Díky INSIO jsme snížili čas na administrativu služebních cest, chybovost a náklady. Dosáhli jsme efektivní práce na sdílených dokumentech online.“

    Roman Marsa Porsche

    Roman Marsa

    Project Manager

    Porsche Česká republika s.r.o.

  • INSIO nám umožnilo přesné plánování a dohled nad revizemi a údržbou, což nám umožňuje pohodlnou správu našich prodejen.

    Petr Chodera XXXLutz

    Petr Choděra

    Facility Manager

    XXXLutz s.r.o.

  • „INSIO software nám hlídá veškeré termíny údržby, revizí i prací. Díky čemuž máme kompletní přehled o veškerém dění v našich budovách a zařízeních.“

    Tomáš Korpáš Engie

    Tomáš Korpáš

    Ředitel Facility Managementu

    ENGIE Services a.s.

  • "Měli jsme vizi bezpapírové kanceláře. Díky INSIO máme digitální kancelář už od roku 2014."

    David Jelen

    David Jelen

    Finanční ředitel

    NeoVize

  • „Máme přehled nad celým nákupním procesem od objednávek, žádanek, schvalování faktur až po evidenci a přístup ke všem dokumentům. To vše díky INSIO.“

    Marek Unčovský

    Marek Unčovský

    Zakladatel

    RN Solutions a.s.

  • „Náš proces schvalování faktur skrze celou skupinu je nyní mnohem rychlejší. Máme lepší dohled nad procesy a náklady pod kontrolou na úrovni jednotlivých středisek.“

    Květoslav Vilímek

    Květoslav Vilímek

    Finanční manažer

    COMFORT FINANCE GROUP CFG LTD

  • Cestovní příkazy se výrazně zjednodušily a zpřehlednily. Díky snadné rychlému schvalování můžeme více času věnovat našim hlavním činnostem v oblasti čerpadel a armatur.

    Balnka Kašáková

    Blanka Kašáková

    Výkonná asistentka

    KSB - PUMPY + ARMATURY

  • „Modul Helpdesk nám dal kontrolu nad správou našich objektů. Zefektivnili jsme finanční a provozní procesy, což nám dovoluje soustředit se na poskytování kvalitních služeb našim klientům.“

    KART ČEZ

    Dušan Jedinák

    Provozní ředitel

    KART s.r.o.

  • „Zjednodušil se nám proces od záznamu servisních úkonů až po fakturaci. Díky checklistům a mobilnímu podepisování jsme zkrátili dobu zpracování.“

    Stanislav Stejskal

    Stanislav Stejskal

    Finanční ředitel

    ALTRON a.s.

  • „Helpdesk od INSIO nám do firmy vnesl řád. Nyní efektivně komunikujeme se zákazníky a jejich požadavky řešíme rychle a včasně.“

    Tomáš Korpáš

    Tomáš Korpáš

    Ředitel Facility Managementu

    ENGIE Services a.s.

  • „Online schvalování objednávek a přehled o nákladech na jednotlivých objektech nám umožnil snížit celkové náklady našich klientů a optimalizovat dodávku našich služeb.“

    Tomáš Korpáš

    Tomáš Korpáš

    Ředitel Facility Managementu

    ENGIE Services a.s.

  • „Automatizace úkolů nám umožnila věnovat více času strategickým aktivitám a rozvoji zaměstnanců. Naše HR procesy jsou nyní jednodušší.“

    Lucie Urbanová

    Lucie Urbanová

    Vedoucí personálního oddělení

    YOUPLUS životní pojišťovna